R E G U L A M I N
z dnia 11.12.2010 r.
wersja nr 2.8 - aktualna od dnia 01.10.2025 r.

1. Składanie zamówień na zestawy edukacyjne (w tym odczynniki, wyposażenie laboratoryjne, aparaturę) oraz inne usługi (w tym kurierskie)
a) W przypadku złożenia zamówienia na zestawy edukacyjne, do łącznej wartości zamówionych towarów mogą być doliczone dodatkowe opłaty:
- opłatę opcjonalną za nietypowe pakowanie zestawów;
- opłatę opcjonalną za dostawę zagraniczną;
- opłatę opcjonalnąza usługi ekspresowe (przyspieszenie realizacji zamówienia);
- zryczałtowane opłaty za usługi kurierskie (chyba, że Klient wybrał opcję zapłaty kurierowi za jego usługi).
b) Zamówienie Nabywcy powinno zawierać przynajmniej:
- dokładną nazwę każdego zamawianego zestawu;
- ilość dla każdego zamawianego zestawu;
- dane dodatkowych produktów (odczynników, wyposażenia);
- nazwy dodatkowych usług (np. realizacja ekspresowa);
- nazwę Nabywcy (także ewentualnego Płatnika) - tj. nazwę przedsiębiorstwa lub imię i nazwisko osoby fizycznej;
- dane niezbędne do wystawienia faktury (adres, NIP i REGON) - o ile Nabywca chce otrzymać fakturę;
- adres Odbiorcy, na który będzie kierowana przesyłka wraz z ewentualnym telefonem kontaktowym;
c) Wszystkie ceny podawane w serwisie internetowym oraz w ofertach e-mailowych, telefonicznych, faxowych oraz Regulaminie, są cenami brutto.
d) Aby powtórzyć lub zwielokrotnić konkretne zamówienie, wystarczy opłacić ponownie poprzednią proformę lub odpowiednio proporcjonalnie fakturę proformę wystawioną dla wcześniejszego zamówienia, przy czym zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania takiego zamówienia, jeśli w międzyczasie oferta uległa zmianie i w związku z tym wymagana jest dopłata.

2. Płatność
a) Warunki płatności: PEŁNA PRZEDPŁATA Nie wysyłamy odczynników za zaliczeniem pocztowym lub z płatnością przy odbiorze.
b) Zamówienia realizujemy po otrzymaniu wpłaty pełnej należności.
c) Zapłatę należności dokonuje się przelewem na rachunek bankowy albo uiszcza się zapłatę gotówką w biurze handlowym (por. pkt. 11).
d) Wszelkie nieuzgodnione wpłaty, nadpłaty, wpłaty częściowe są traktowane jako darowizny na rzecz fundacji IP, za które z góry serdecznie dziękujemy!
e) W ciągu 24 godzin od chwili nadania przelewu zawierającego wpłatę, akceptujemy możliwość korekty tytułu wpłaty przez nadawcę wpłaty, poprzez poinformowanie Sprzedawcy emailem o błędzie i zgłoszenia chęci zmiany celu na jaki skierowano wpłaconą kwotę; opłata karna za obsługę zwrotu mylnie przesłanych wpłat wynosi max. 20% wartości mylnej kwoty plus 200,00 zł netto (za obsługę mylnie przesłanych środków wystawiamy fakturę).

3. Transport
Opłata za usługi kurierskie dla zestwów podstawowych jest podana w cenniku, a dla zestawów zaawansowanych jest wyliczana indywidualnie.

4. Nieterminowe odebranie zamówionych towarów (odczynników)
a) w przypadku nieodebrania w terminie zamówionych i opłaconych towarów, zastrzegamy sobie prawo do pobierania opłaty w wysokości 100,00 zł netto za każdą paczkę o wadze poniżej 15 kilogramów za każdy rozpoczęty tydzień magazynowania tych towarów (w przeliczeniu na jedno opakowanie). W przypadku paczek lub opakowań większych niż 15 kg, opłata za magazynowanie wynosi 8,00 zł/kg netto za każdy rozpoczęty tydzień magazynowania. W przypadku wymogu przechwowywania paczki w warunkach chłodniczych opłata pobierana jest w wysokości 85,00 zł/kg/tydzień. W przypadku wymogu przechwowywania paczki w warunkach mroźniczych opłata pobierana jest w wysokości 260,00 zł/kg/tydzień. W przypadku, gdy kwota opłaty przewyższy wartość zamówionych towarów, są one zajmowane na pokrycie tej opłaty i zamówienie uważa się za zrealizowane.
b) W przypadku, gdy towar wysyłany pocztą kurierską nie został odebrany, a przez to został zwrócony do nadawcy - koszty zwrotu (dodatkowy koszt przesyłki zgodny z ofertą dla danej przesyłki + opłata ryczałtowa 35 zł netto) są potrącane z kwoty przedpłaty - w tym przypadku również ma zastosowanie ppkt. a).

5. Obsługa osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz obowiązki Nabywcy
a) Obsługujemy osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (dalej nazywane w skrócie [o ile nie dodano konkretnego określenia]: osoby fizyczne). W przypadku sprzedaży zestawów chemicznych osobom fizycznym są one zobowiązane zapoznać się z danymi na temat bezpieczeństwa odczynników chemicznych wchodzących w skład zestawu.
b) Sprzedawane przez nas zestawy są zawsze wykonywane ściśle na indywidualne zamówienie Klienta, więc opłacone (aktywowane) zamówienie nie może być anulowane bez zgody sprzedającego.
c) Sprzedawane przez nas zestawy nie są produktami konsumpcyjnymi w rozumieniu odpowiednich ustaw o ochronie praw konsumenckich.
d) Nabywca odpowiada za szkody wynikłe z niewłaściwego posługiwania się odczynnikami chemicznymi, które bardzo często są wysoce szkodliwe, toksyczne, żrące lub łatwopalne.
e) Pod groźbą odpowiedzialności cywilnej (odszkodowanie i zadośćuczynienie), Nabywca bierze na siebie odpowiedzialność za nieprzemyślane zakupy odczynników, w tym za straty spowodowane zwrotem tych odczynników.
f) Nabywca składając zamówienie zgadza się na niniejsze zasady, a w szczególności ręczy, że zamówione przez niego odczynniki są wykonywane na jego indywidualne zamówienie i nie podlegają możliwości zwrotu (nie ma możliwości odstąpienia od umowy zakupu), za co Nabywca ręczy ewentualną utratą równowartości zwracanych towarów.
g) Jeśli Nabywca nie akceptuje naszych zasad, to przyjmujemy, iż nie może on nabywać naszych produktów (które przeznaczone są głównie dla instytucji edukacyjnych) oraz przyjmujemy, że wpłacone przez taką osobę fizyczną kwoty i przedpłaty były darowizną na rzecz prowadzonych przez nas badań.

6. Ważność ofert
Jeżeli w ofercie cenowej nie podano inaczej, każda nasza oferta cenowa ważna jest 7 dni lub do wyczerpania się zapasów magazynowych (dotyczy wszystkich naszych ofert składanych drogą elektroniczną i faksem). Oferty składane telefonicznie są ważne tylko w dniu złożenia oferty przez 1 godzinę (o ile nie zaznaczono inaczej).

7. Zgoda Klienta na warunki niniejszego Regulaminu
Każde zamówienie złożone po otrzymaniu naszej oferty oznacza, iż Zamawiający zgadza się na warunki zawarte w tym regulaminie. Również wpłata zaliczki lub przedpłaty oznacza, że zamawiający (oraz płatnik) zgadza się na warunki niniejszego Regulaminu. Nie dotyczy to ofert specjalnych i zamówień, do których wyrażono zgodę na inne warunki dostawy.

8. Realizacja zamówień
a) Jeżeli w naszej ofercie nie podano czasu realizacji zamówienia, to oznacza to, że czas ten może być dość długi (od ok. 3-4 tygodni do ok. 15-25 tygodni)
b) Za dopłatą oferujemy przyspieszoną, ekspresową lub superekspresową realizację zamówień - odpowiednie dopłaty oraz czas realizacji dla konkretnego towaru podajemy w naszych pisemnych ofertach.
c) Za datę wpływu zamówienia uważa się bieżący dzień pod warunkiem wpłynięcia zamówienia i jego aktywacji do godz. 11:00; aktywacje zamówień wykonane po tej godzinie będą oznaczały, że zamówienie zostało złożone w następnym dniu roboczym po dokonaniu aktywacji (lub dniu wolnym o ile realizacja zamówienia ma odbywać się w dni standardowo wolne od pracy).
d) Po otrzymaniu zamówienia generowana jest elektroniczna faktura pro forma (przesyłana na adres e-mail Zamawiającego), którą należy opłacić zgodnie z instrukcją zawartą w tej fakturze.
e) Zamówienie uważa się za aktywowane z chwilą otrzymania prawidłowego potwierdzenia, że odpowiednia należność za fakturę pro forma wpłynęła na nasz rachunek bankowy lub do naszej kasy.
f) Za prawidłowe wpłaty należności uważa się przelew zatutyłowany zgodnie z instrukcją na fakturze pro formie lub wpłata gotówki w kasie z prawidłowym opisem wpłaty; wpłata należności z błędnym tytułem lub w kwocie mniejszej od wymaganej może spowodować opóźnienie w realizacji zamówienia - za datę aktywacji zamówienia uważa się wtedy datę ręcznego przypisania danej płatności do złożonego zamówienia.
g) W przypadku firm, które nie są zobowiązane do dokonania przedpłaty, przesłane zamówienie (o ile zawiera wszelkie wymagane dane) jest od razu aktywne, lecz obowiązują tu również zasady podane w podpkcie. c)
h) Dostarczone przez naszą firmę towary nie podlegają zwrotowi (nie dotyczy zwrotów gwarancyjnych), chyba, że pod groźbą utraty przez Nabywcę prawa do zwrotu należności uiszczonej za te towary.
i) Podany w naszej ofercie czas realizacji zamówienia, uważa się za dopełniony, jeżeli z powodu święta lub dnia wolnego od pracy wypadającego w ostatnim możliwym dniu realizacji zamówienia, nadanie przygotowanej przesyłki za pośrednictwem firmy kurierskiej, nastąpiło w pierwszym dniu pracy po tym terminie (chyba, że Nabywca wyraźnie zadeklarował chęć pokrycia wysokich kosztów nadania przesyłki w dzień wolny od pracy).

9. Reklamacje
a) Reklamacje na wysłany towar (w tym dotyczące parametrów jakościowych towaru) są przyjmowane przez okres gwarancyjny towaru; reklamacje należy zgłaszać e-mailem z podaniem wszystkich parametrów dostawy.
b) Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek muszą zawierać kopię oryginału protokołu szkody podpisanego przez kuriera a w przypadku odmowy podpisania protokołu przez kuriera inny dowód (np. nagranie wideo) wskazujące, że uszkodzenie powstało przed dostawą, pod groźbą negatywnego rozpatrzenia reklamacji.

10. Kary umowne
a) W przypadku opóźnień w realizacji zamówień, Nabywca wyraża zgodę na stosowanie wyłącznie odszkodowania w formie niżej wymienionych kar umownych.
b) Reklamacje dotyczące opóźnień w dostawie zgłasza się po realizacji całego zamówienia.
c) Wszelkie reklamacje czy żądania wypłaty odszkodowania muszą bazować na zapisach niniejszego Regulaminu, chyba, że zamówienie było realizowane na podstawie odrębnej umowy zawierającej inne warunki wyraźnie wskazane w umowie lub na dokumentach sprzedaży.
d) Czasookresem opóźnienia jest jednostka czasu w jakiej podano czas realizacji w ofercie (np. tydzień, dzień, godzina).
e) W przypadku zamówień realizowanych na podstawie ofert zawierających przybliżony okres realizacji (np. "ok. 1-2 tygodnie"), opóźnienie następuje po upłynięciu trzykrotności maksymalnego okresu realizacji (dla podanego przykładu: 6 tygodni).
f) Opóźnienie realizacji występuje jeśli różnica czasokresów między datą aktywacji zamówienia a datą realizacji jest większa niż termin realizacji, którego dotyczyło zamówienia (cząstkowe czasookresy zaokrągla się do pełnych czasookresów zgodnie z zasadami matematycznymi przy czym połówki zaokrągla się w zawsze w górę).
g) Ustala się następujące kary umowne za opóźnienie w dostawie:
- kara umowna KEX (dla zamówień zawierających opcję ekspresowej realizacji): 150% wartości opłaty pobranej za opcję ekspresowej realizacji zamówienia;
- kara umowna KDR: 0,15% wartości netto podstawy zamówienia za każdy czasookres opóźnienia;
h) Podstawą wartości zamówienia, o której mowa w ppkcie g) jest wartość samego towaru (bez usług dodatkowych takich jak pakowanie, transport, usługi detaliczne, czy usługi przyspieszenia realizacji) i to wyłącznie wartość tej części towaru, którego realizacja uległa opóźnieniu jeśli realizacja była podzielona na części.
i) Standardowo przyjmuje się, że wszelkie kary umowne wypłaca się w postaci bonu rabatowego kwotowego ważnego bezterminowo, który można wykorzystać do płatności za następne zamówienia
j) Inne formy wypłaty kar umownych wymagają zgody Dostawcy.
k) Klientowi nie przysługuje prawo do odszkodowania za szkody (w tym utratę dochodu lub przychodu) z powodu wad jakościowych produktu czy opóźnienia w dostawie, chyba, że Klient wykupi indywidualne ubezpieczenie gwarancji jakości czy terminu dostawy lub warunki indywidualnej umowy będą takie odszkodowanie przewidywać.
l) Klient jest zobowiązany do sprawdzenia jakości i tożsamości towaru przed jego wykorzystaniem, chyba, że zamówi dodatkową gwarancję jakości.
m) W przypadku wszelkich nieprawidłowości w jakości towaru lub terminie jego dostarczenia jesteśmy otwarci na mediację z Klientem w celu wypracowania modelu rekompensaty poniesionych przez Klienta strat na zasadzie dobrowolności sprzedawcy.

11. Obsługa bezpośrednia w biurze handlowym
Sprzedawca jest producentem i dystrybutorem wysokiej jakości specjalistycznych odczynników i zestawów edukacyjnych. Nasz dział handlowy obsługuje Klientów głównie wysyłkowo, gdyż to pozwala na optymalizację kosztów obsługi zamówień. Kontakt z Klientami odbywa się za pośrednictwem internetu (poczta e-mail). Możliwe jest także uzyskanie oferty telefonicznej, ale jest ona zwykle mniej korzystna i ważna jest tylko w dniu jej uzyskania.
Możliwe jest również obsłużenie Klienta w naszym biurze, ale może się to wiązać z wyższymi cenami towarów, gdyż taka obsługa jest traktowana jak usługa pogotowia odczynnikowego; nasze pomieszczenia biurowe nie są przystosowane do bezpośredniej obsługi detalicznej wielu Klientów i sprzedaży bezpośredniej, choć oczywiście możliwy jest odbiór i załatwienie spraw bezpośrednio w naszym dziale handlowym.
Ponieważ nasi handlowcy wyjeżdżają często do Klientów oraz załatwiają inne sprawy poza biurem, więc przed wizytą w naszym biurze, koniecznie należy umówić się telefonicznie na przyjazd i spotkanie, gdyż w przeciwnym razie biuro handlowe może okazać się zamknięte. Dane kontaktowe na dole strony.

12. Dokumenty finansowe wystawiane do każdej transakcji lub przed jej zawarciem
a) Przed zawarciem transakcji wystawiamy takie dokumenty jak:
- kalkulacja e-mailowa lub faxowa na podstawie zamówienia i naszej oferty, z podaniem kwoty do wpłaty i konta do przelewu;
- faktura proforma (przesyłana e-mailem lub faxem).
b) Do każdej transakcji wystawiamy następujące dokumenty finansowe:
- faktura zaliczkowa (przesyłana e-mailem);
- (na życzenie) rachunek (m.in. dla osób fizycznych);
- faktura VAT (dołączana do towaru lub przesyłki) ewentualnie w formie elektronicznej;
- duplikat faktury (w formie elektronicznej);
wystawienie faktury VAT możliwe jest tylko na życzenie Klienta wyrażone PRZED realizacją zamówienia. Późniejsze wystawienie faktury VAT może wiązać się z dodatkowymi kosztami;
c) Nie pobieramy opłat za faktury i dokumenty finansowe:
- wystawione i przesłane w formie elektronicznej
- przesyłane drogą faksową;
- papierowe dołączone do towaru lub przesyłki.
d) Pobieramy opłaty za dokumenty finansowe wysyłane pocztą niełącznie z towarem (rachunki, faktury proforma, faktury VAT, duplikaty faktury) w następującej wysokości:
- list kurierski (w tym do paczkomatu): 18,00 zł brutto;
- list polecony priorytetowy Poczty Polskiej S.A.: 56,00 zł brutto
Powyższe opłaty pobierane są za każdy list bez względu na ilość zawartych w nim dokumentów, chyba, że waga listu przekroczy 300 g..

13. Dane Sprzedawcy
a) Sprzedawca dedykowany dla firm (sprzedaż hurtowa):
PGZT sp. z o.o.
ul. Stanisławowska 47
54-611 Wrocław
NIP: 8943263674
KRS: 0001180681
REGON: 54210820300000
kapitał: 6000,00 zł (wniesiony w całości)

b) Producent / Sprzedawca lda osób fizycznych (sprzedaż detaliczna):
Pion Gospodarczy
INSTYTUT PÓŁNOCNY
ul. Klecińska 123
/Wrocławski Park Technologiczny/
bud. Alfa, wej. 4, I piętro
54-413 Wrocław
NIP: 8951982219
KRS: 0000364819
REGON: 021366182

14. Centrum Obsługi Klienta
awizacja wizyt: tel.:  6 0 0 - 6 0 0 - 3 3 8
ul. Klecińska 123 bud. ALFA (wej. 4)
Wrocławski Park Technologiczny
54-413 Wrocław

UWAGA: biuro handlowe nie jest zawsze gotowe do przyjęcia nieumówionych interesantów - z góry przepraszamy. Prosimy o kontakt e-mailowy lub telefoniczny przed wizytą (por. pkt. 11 regulaminu).

Copyright © Pion Gospodarczy IP (Instytut Północny) 1999-2025